2014/08/15

Något annat än Berlin

Jag sitter och går igenom gamla foton. Det är lite en sådan dag i dag. En mittemellandag.

Det är härligt att se hur mycket jag ändå hunnit med under det senaste året, och jag blir påmind om hur tacksam  jag är över att ha det jobb jag har. Att jag liksom kan göra lite vad jag vill. Det är verkligen en helt ofattbar lyx (även om frilansandet ibland innebär en hel del stress och oro också).

Till exempel: Tidigare i somras, i maj, var jag på Malta med min fotografkompis Hanna. Vi hade lust att göra något ihop och Hanna ville fly Stockholm ett tag. Och eftersom jag har en god vän som precis hade flyttat till Valletta så sålde vi in ett resereportage och drog! 

Malta alltså. Jag blev lite kär i den ön, faktiskt. Så vacker och så otroligt omväxlande. Landet är pyttelitet, visst, men det gör det också till ett väldigt behändigt resmål eftersom man kan hinna med så många olika saker på olika ställen under ganska kort tid. Perfekt för en innehållsrik långhelg.

Vi hann till exempel vandra längs med kusten, shoppa i Sliema, festa i Valetta och äta helt underbart mycket god mat. Plus träna. Och kolla in sevärdheter. Och så jobba också förstås. 

Men allra bäst var yogan vi gjorde i gryningen på piren i Sliema. Det var bland det härligaste jag varit med om. Om ni är där under vår- och sommarhalvåret, missa inte Ancheliques Pop up Sunrise Beach Yoga. Min idé om att jag ska bli en yogi förstärktes helt klart den morgonen.

Här kommer några bilder, men för fler och finare tycker jag att ni ska kolla in Hannas blogg.  Och läsa reportaget förstås, men det dröjer lite innan det kommer ut. Jag ska försöka komma ihåg att hojta till när det är ute. 
Valetta


Mat från havet!

Mer mat från havet. Tonfiskcarpaccio tror jag att det här var.
Maltesernas helgnöje - det byter fotbollskort med varandra. Märkligt.



2 kommentarer:

  1. En förbaskat fin resa! Och yogan ja, den drömmer jag mig fortfarande tillbaka till... Puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är fortfarande med i Facebookgruppen och drömmer mig tillbaka varje gång Anchelique postar om något nytt event.

      Radera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se