2014/08/07

Den senaste tiden

Mitt bloggliv är fortfarande lite splittrat mellan den här bloggen och den jag har på Aftonbladet Resas sajt. Tanken är ju att det så småningom ska bli ändring på det, men tills vidare fortsätter jag att då och då i den här bloggen länka till mina Citykolltexter. Jag är ju lite mer aktiv där, nämligen, och har dessutom gått ifrån att bara skriva rena Berlintips. Nuförtiden blir det rätt mycket frilansar- och småbarnsliv där också. Fast med Berlin som kuliss, förstås.

Jag blir såklart hemskt glad om ni vill följa mig även där. Via Bloglovin: Sök på Citykoll Berlin så hittar ni mig!

Några av mina senaste alster:
Berlin och alla tusen och åter tusen start up-företag (som jag delar coffice med).

Om den roliga, men också ganska dräggiga ölfestivalen som utspelar sig här i Fhain varje år.

Om när jag och barnen var och badade på en sandstrand utanför Berlin – där det var förbjudet att bygga sandslott. Hmpf.

Om den alldeles underbart bisarra stället Mauerpark här i Berlin (som jag också skrivit en artikel om för inte så länge sedan).

Om att det känns himla lyxigt att kunna leva det här spännande livet i Berlin, och samtidigt ha Sverige så nära.

Tack för att ni läser! Är så himla, himla glad för det.

Spontansdans i Mauerpark. Foto: Elsa Quarsell


´

1 kommentar:

  1. Det är alltid roligt att läsa dina bloggar för en inbiten Berlin-fan som jag. Om 18 dagar ( jo, jag räknar dagarna och har gjort det i ett halvår ) reser jag till mitt kära Berlin för att stanna där länge.

    Inte Mitte nära Alexanderplatz den här gången utan burgna Steglitz- Lichterfelde, nära Botanischer Garten.

    Lite offside, men en fin och skön del av Berlin som fler borde upptäcka. Efter att ha detaljstuderat kollektivtrafikens linjekartor, läst igenom en tjock bok om Berlins alla stadsdelar samt granskat Google-maps kan jag konstatera att läget är utmärkt och med S-bahn och sedan byte till U-Bahn från Rathaus Steglitz ar det inte mer än tjugo minuter till Bahnhof Zoo.minuter

    Mauerpark måste jag naturligtvis besöka första söndagen, Sedan är det nära till Potsdam,. Där har jag inte varit på två år. Jag känner mig som när jag var barn och det var en vecka tills julafton.

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se