2014/09/10

The Bread Exchange

För något år sedan lärde jag känna Malin Elmlid här i Berlin. Hon driver bloggen och projektet The Bread Exchange som går ut på att byter sina hembakade surdegsbröd (som smakar helt fantastiskt) mot i princip vad som helst. Det kan till exempel vara något att äta, någon ingrediens hon kan använda i sina bröd, en upplevelse eller något hon behöver – kort sagt något som den hon byter med tror att Malin kan ha glädje av. Fast inga pengar, de är bannlysta. Det här projektet handlar om andra värden än sådana som går att mäta i euros.

Jag blev verkligen tokförtjust i The Bread Exchange från första gången jag hörde talas om det (långt innan jag och Malin råkade befinna oss på samma fest och långt innan jag bytte ett gammalt kylskåp jag inte ville ha längre och tänkte slänga mot ett bröd) och det är så fascinerande hur mycket häftigt det har lett till för Malin. Resor över hela världen, en ny karriär och nu snart en bok som ska släppas i flera länder. Den handlar om hennes möten genom brödet och är verkligen otroligt fin. Jag har bläddrat i den, så jag vet.

Nu råkar jag veta att man, fram till den 12 september, kan förboka boken genom Malins hemsida och då få ett signerat ex. Det kan eventuellt vara det bästa julklappstipset i år.

Och här är en film jag hjälpte henne att göra för några månader sen. Kolla in!

The Bread Exchange Book from The Bread Exchange on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se